الزامات و بایسته‌های طلبگی (1): بعض الزامات تبلیغ از دیدگاه قرآن و روایات

آیه الله حاج شیخ جواد مروی در پایان درس خارج فقه دوشنبه، 98.02.09 نکات ارزشمندی در بایسته‌ها و پیش‌نیازهای تبلیغ با استفاده از آیات و روایات بیان فرمودند.

ایشان با محوریت آیه 33 سوره مبارکه فصّلت "وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا"فرمودند قول در بعض آیات به معنای مسؤولیت آمده نه صرف گفتار و لفظ، خداوند در سوره مزّمل می‌فرماید: "إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلًا ثَقِیلًا" مرحوم طبرسی در مجمع البیان نسبت به آیه مذکور از سوره فصلت می‌فرماید: "و فی هذه الآیه دلاله علی أن الدعاء الی الله من اعظم الطاعات و الواجبات."

ایشان در ادامه با اشاره به حسن خلق و وجوه بکارگیری آن در معاشرت با مردم به روایتی که سند و محتوای آن کم نظیر است اشاره فرمودند که:  "عن الحسن عن الحسن عن الحسن ان احسن الحسن الخلق الحسن"

 

دانلود فایل
پیمایش به بالا