A A A

خدا

استاد معظم حضرت آیة الله مروی در پایان درس خارج فقه امروز (93/12/24) به مناسبت تعطیلات پیش رو نکاتی را بیان فرمودند که اجمال آن چنین است:

1ـ وقتی به مرحوم حائری گفتند که طلاب علی وشک السفر هستند سفارشی کنید گفتند مردم که می‌خواهند سفر بروند میگوییم شما را به خدا سپردیم و لکن به شما می‌گوییم خدا را به شما سپردیم که مردم را نسبت به دین و خدا و پیغمبر بد بین نکنید.

2ـ ما با رسومات مردم هم مخالف نیستیم مادامی که در حول شرع باشد. اما اینطور نباشد که ببینند وقتی دور هم غیبت میشود این طلبه سه تا میگوید و وقتی تهمتی مطرح میشود برای اثبات اینکه من از پشت پرده خبر دارم چهار تا میگوید یا موقع نماز از بحث دنیایی غافل نمیشود و اگر موقع سریالی است این طلبه از بقیه بیشتر منتظر است که زمانش برسد. لا اقل اگر آبی نمیآوریم کوزه ای نشکنیم.

3ـ سید حمیری (کلیک کنید) پدر و مادرش ناصبی بودند اما این شاعر اهل بیت و توجه او را ببینید در ذهنمان بماند. وقتی در جلسه ای نشست فأطال الکلام حول الزرع و النخیل غیبت هم نبوده تهمت نبوده بلکه از زراعت و نخلستان میگفتند فقام من المجلس گفتند مما القیام گفت إنی لأکره أن أطیل بمجلس لا ذکر فیه لآل بیت محمد صلی الله علیه و آله. یاد بگیریم اگر در مجلس فضا را دیگران به جای دیگر بردند می‌توانیم فضا را معنوی و تلطیف کنیم با بیان یک حدیث . آنکه درس برای ما است این کار است . هر جلسه ای که میرفت هر کس بود و هر چه بود بعد از ورود میگفت:

أجدّ بآل فاطمة البکورا    فدمع العین منهمر غزیر

صبحم را با ذکر آل فاطمه آغاز میکنم و در حالاتش نوشته‌اند بعد شروع میکرد به گریه کردن.