A A A

مشق خون كودكان يمن

استاد معظم حضرت آیة الله شیخ جواد مروی حفظه الله در پایان درس خارج امروز خود به مناسبت تجمع در حمایت از مردم مظلوم یمن به تحلیل مهمی از علت تجاوز آل سعود و تفکر وهابیت اشاره کردند که صوت و قسمت‌هایی از متن آن را ملاحظه می‌فرمایید:

به مناسبت اینکه تجمع در محکومیت مقابله آل سعود با مردم مظلوم یمن و حمایت از مردم یمن است چند نکته بیان می‌کنیم. حداقلی از وظیفه خودمان را در برابر این مظلومین انجام دهیم.

حوادثی که در این دو سه هفته اخیر در منطقه اتفاق افتاد از دو جهت قابل بررسی است:

جهت اول: چهره کریه و منفور وهّابیت و حاکمان آل سعود را به روشنی برای بسیاری از مسلمانان دنیا و نه البته حکام روشن کرد. این نکته مهم است که در جلسه ای که در مسجد مدرسه چند ماه قبل برگزار شده بود و شاید هزار نفر از اساتید بودند قبل از این حوادث در رابطه با مسأله تکفیر نکته ای را بیان کردم آنجا که در این چند روزه چندین نفر از اساتید مراجعه کردند و گفتند حالا آن نکته شما برای ما ملموس شد.

حوادث تکفیر و کشتارها و وضعیتی که حزبهایی مانند جبهه النصرة و داعش و بوکو حرام (بکو حرام یعنی آموزش حرام است) در کشورهای اسلامی درست کرده اند و زخمهای عمیقی بر پیکر اسلام وارد کرده‌اند اساس این فکر وهابیت است. آن روز وهابیت با خرج میلیاردها دلار میخواست خودش را از این مسائل مبری نشان دهد حتی در جامعه ام القری کنفراس مخالفت با تکفیر برگزار میکردند و برای بنده روشن بود که همه اینها تاکتیک و تقیه است و خودشان به ابزار تقیه متسمک هستند لذا آنجا گفتم فکر و پول و سلاحی که دست همه این گروه ها است و به جان امت اسلامی افتاده اند از وهابیت است و هیچ گلوله ای در هیچ کشوری از کشورهای اسلامی بر قلب یک مسلمان نمینشیند و مسلمانی در آتش نمیسوزد الا اینکه اینها در پرونده علماء وهابیت نوشته میشود و روش هم روش وهابیت است اگر سیر تکون وهابیت مطالعه شود اینان با تبلیغات روی عملکرد خودشان غطاء کشیده بودند و مردم دنیا با خبر نباشند اما الآن معلوم است تمام گروه های تکفیری نسخه برابر اصل است.

وقتی وهابیت هجوم کردند به کربلا آرشیوهای وزارت خارج روسیه گزارشهایی از کارهای آنان میدهد مینویسد 12 هزار وهابی به کربلا حمله کردند 4 هزار شتر غنیمت بردند و کاری با قبر مطهر حضرت کردند که متوکل آن کار را جرأت نکرده بود انجام دهد چند هزار نفر کشته شدند که در گزارشها آمده حتی سالت الدماء کالأنهار و مینویسند آنچه در کربلا باقی مانده بود برای شمشیر یا آتش باقی مانده بود. هزاران یمنی به حج میرفتند لبیک گویان فذبحوهم کالأغنام مانند گوسفند اینان را ذبح کردند. با این عقیده که مسلمان فقط ما هستیم و لیس بیننا و بینهم الا الجهاد. جالب است که در درعیه ملک سعود جد اینان که کتابهایشان پر است از افتخارات او وقتی مرد 1200 برده در کاخش بود در قرن 13 زمانی که امپراطوری عثمانی دیگر برده نداشت پانصد مرد و هفتصد کنیز و جالب است که یک جنگ با ری و روم نداشتند که بگویند با مسیحی ها جنگیده‌ایم برده گرفته‌ایم هم جنگخا با مردم مکه و مدینه و جده و ریاض و عراق بود و از اینها کنیز گرفته بودند. این وضعیت اینان بود.

در فساد جنسی حاکم بر اینان من نمیخواهم بگویم همه شان نه اما حوادثی در تاریخ آنجا اتفاق افتاده آرشیو روزنامه های عربی 1995 حدود بیست سال قبل حادثه ای در نجد اتفاق افتاد که مصر را تکان دارد. مدیر یک مدرسه در نجد به یک بچه مصری که پدرش پزشک بود در مصر بود بارها تجاوز کرد پدر فهمید و رفت به عربستان گزارش پزشکی گرفت و دادگاه رفت بعد شهادتش را قبول نکردن با اینکه سنی بود اما گفتند تو مسلمان نیستی لذا چون قذف کردی باید زندان بروی انداختند او را زندان و وقتی از زندان آزاد شد و به مصر بازگشت ولوله ای در مصر به راه افتاد تا اندازه ای که در بعض محلات مصر تابلو زدند که ورود سگ و سعودی به این محله ممنوع است. البته نمی‌خواهیم بگوییم این کار درستی است اما وضعیت چنین بود.

اینکه میگویند شهادت دیگران قبول نیست را در کلمات بزرگان اینان ببینید در طبقات الشافعیه سُبکی 1/193 میگوید مجسمه (سلفیه) زمان ما بر هر کسی که با عقیده شان مخالف باشد کلّ ما یسوءه فی ماله و نفسه را جایز میدانند. مینویسد بلغنی ان کبیرهم استفتی فی شافعی أیشهد علیه بالکذب (علیه یک شافعی شهادت کذب بدهیم مجاز است) فَقَالَ أَلَسْت تعتقد أَن دَمه حَلَال قَالَ نعم قَالَ فَمَا دون ذَلِک دون دَمه فاشهد وادفع فَسَاده عَن الْمُسلمین

امروز در شرائط اجتهاد اینان میگویند کسی که متخصص دین میخواهد بشود سلفیه و وهابیت آمدن با نفی تقلید و به تعبیر خودشان باز کردن باب اجتهاد برای هر کسی که حتی شرائط را ندارد ملقمه ای در جهان اسلام ایجاد کردند. چرا تفسیر رأی دیگران بلکه علیم أن تأخذ الدین من الکتاب و السنة. هر عوامی را مسلط کردند که قرآن بلد نیست بخواند اما حق تفسیر دارد. هزاران مجتهد را در دنیای اسلام به جان مردم انداختند که .....

شرائط اجتهاد در نگاه آنان را این‌گونه می‌توان تبیین کرد که إعفاء اللحیة و قصّ الثوب و چشم را سرمه بکش مقداری هم صحیح مسلم و بخاری را بدان هر گونه می‌خواهی در مال و جان و ناموس مردم نظر بده ......

علمای اسلام هم سکوت کرده اند که همه این جنایتها بخاطر سکوت و مماشات علمای اسلام با اینها بوده.

امروز هر جای جهان اسلام بروید همین است که هر بچه طلبه ای که چهار سال و اندی در جامعه ام القری درس خوانده میرود نیجریه و اسلحه به دست میگیرد و آدم میکشد و آتش می‌زند تحت عنوان بوکو حرام چرا چون من عالم دین هستم و نظرم این است.

لذا گفتم مخالفت با تکفیر بدون مخالفت با وهابیت مانند زدن دم افعی است که دوباره خود را بازسازی میکند.

هر جای دنیا بروید در کتابفروشی ها حتی در اروپا و کشورهای اسکاندیناوی در کتب وهابیت ببینید آخر تفکرات اینها چیست؟ مطالبشان این است که فتاوای عجیب بن باز را قبلا گفته ام تکرار نمیکنم مستوای علمی وهابیت نهایتا این است که علمای درجه یک اینان چنین است: تصور احوال القبر و مصائبه. احوال یوم القیامة، التداوی بالأعشاب، حکم تقصیر الثوب، حکم قص الشارب، المناظرة مع جنّی کافر، المحادثة مع جنّی مسلم.

با این مقدار از تفکر پول و سلاح و قدرت دستشان افتاده و این فکر با دنیای اسلام میخواهد چه کند. لذا این حوادث اخیر یمن چهره سعودی را نشان داد و این بسیار مهم است.

جهت دوم : از زاویه دیگر مباحث یمن به اعتقاد من دست انتقام خداوند است از رژیم آل سعود، هیچ فتنه‌ای در  اسلام در سده اخیر واقع نشد الا اینکه دست اینان در کار بود، .....

در جریان جنگ هشت ساله بعث علیه ایران غیر مستقیم شرکت داشتند. حتی در سنگرهای عراقی ها بعد از فتح میرفتید میدیدی قوطی هایی که ماء زمزم من مکة المکرمه. در جنگ 33 روزه لبنان غیر مستقیم علیه مردم مظلوم آنجا دخالت داشتند. در جنگ غزه با سکوتشان مانع حرکت امت اسلام میشدند. با میلیاردها خرج تا الآن آبرویشان را حفظ کرده بودند اما حوادث یمین آنان را از لاکشان بیرون آورد.

خواهید دید که اینجا جنگ غیر مستقیم نیست که عربستان پول خرج کند و آبرویش باقی باشد. تحلیلشان این بود که ما در سه روز زیرساختهای یمن را میزنیم و مردم به حاکمان فشار میآورند و تسلیم میشوند و ما حاکم مورد نظرمان را در آنجا مسلط میکنیم. الآن سه هفته میگذرد. نه نافرمانی مدنی در یمن شکل گرفته و نه رهبران مردم یمن عقب نشسته‌اند حکومت سعودی حکومتی است که پشتوانه مردمی ندارد و مخالفین جدی در داخل دارد یک ارتشی دارد که تعبیر من به بعض دوستان سعودی که آمده بودند میگفتم ارتش شما فقط شحم و لحم است و نمیتواند بجنگد......

لذا اگر عاقلانه رفتارکند و ریسمانی که جلویش انداخته اند ایران و دیگر کشورها برای حفظ اسلام را بگیرد و خود را نجات دهد. ....

ما این حرکت رژیم سعودی را محکوم میکنیم.

نکته مهم این است که باید یک دیپلماسی عمومی را با افکار جهان اسلام در نظر داشت زیرا عربستان میخواهد این جنگ را جنگ شیعه سنی نشان دهد و خود را نماینده اهل سنت نشان دهد و دنیای تسنن را جذب کند که باید در جهان اسلام توضیح داد. این جنگ مذهبی نیست بلکه وهابیت در کیان فکری خودش غیر خودش هیچ طائفه اسلامی را قبول ندارد.

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین